Van regen tot bierproeverij!

11 juni 2016 - Golden, Canada

We laten Banff en Jasper achter ons. Wat eerlijk wel balen is, want wat hebben wij het hier leuk gehad. We reden vandaag richting Golden. Hier is zelf weinig te beleven. Maar voordat we hierheen reden reden we eerst nog langs Moraine Lake. Het was een flink stuk klimmen. Onderweg begon het te regenen en opeens was het zelfs natte sneeuw! Haha het is midden juni en het sneeuwt gewoon. Het was ook maar 4 graden bij het meer. Het meer was zeker mooi, maar door het mindere weer en de laaghangende wolken konden we de mooie blauwe kleur van het water niet goed zien. Heel jammer. We besloten om verder te rijden richting Yoho National Park. Helaas, maar de regen achtervolgde ons gewoon. Ook hier begon het te regenen. We zouden eerst naar de Takkakaw Falls gaan. We reden van de snelweg af, eenmaal halverwege bij de toegangsweg kwamen we erachter dat de weg was afgesloten. Sta je dan voor een gesloten weg, we waren niet de enige. Jeee dit was echt balen, want het zou een mooie hoge waterval zijn. Een stukje terug was een lodge. Hier is Giel even gaan vragen hoe of wat. De weg is serieus tot eind juni afgesloten. Om welke reden is Giel vergeten te vragen. Wat hij wel vroeg; hoelang het lopen is vanaf de afsluiting.. 11km! Ja doei... Ik ga geen 22km lopen.. Zeker niet als het berg op, berg af is. Zie je me al lopen? En onderweg komen we dan wel een beer tegen zeker.. Hahaha rennen zit er dan niet meer in. We reden verder.. Emerald Lake, een plaatje als je de internetfotos bekijkt. En ja hoor, ook hier was het aan het regenen. Hebben wij dit!? Je zag zkr nog wel de blauwe kleur van het meer maar met een heerlijk zonnetje zou het veeeeeel mooier zijn. Nou ons dagje ging vrij vlot zo. Niet veel later arriveerde we bij het hotel. Keurig hotel overigens. Relaxen dan maar, het blijft vakantie. Giel zocht een leuk restaurant uit. We belanden bij een bar en grill. Huppa aan de cocktail en het bier. Beide kozen we spareribs uit. Ik koos voor iets nieuws, namelijk bison ribs. Ik had dit nog nooit eerder gegeten, dus liet me verassen. Het vlees smaakte zeker goed. Het vlees is iets steviger/taaier, beetje vergelijkbaar met biefstuk. Voor Giel was zijn maaltijd nog niet compleet genoeg. Hij had weer wat gespot hoor. Een kleine bierproeverij! En ja hoor, 4 kleine bierglazen werden gebracht met 4 verschillende locale biertjes. Hahaha als een echte keurmeester zat hij alle biertjes te proberen. Van Pils tot IPA en uiteindelijk een "Black Jack". Na het eten nog even onszelf tracteren op een mac flurry! Nou deze kregen we bijna niet op. Niet omdat we zo vol zaten, maar omdat dit giga grote zijn. Ik denk dat ze serieus wel 2x zo groot zijn als in Nederland. We zijn inmiddels alweer in het hotel te vinden. Morgen rijden we weer verder, eerst nog even goed kijken waar we gaan stoppen. Misschien slaan we 1 overnachting over, om eerder in Vancouver aan te komen. In deze hoek is duidelijk minder te beleven dus gaan we liever eerder naar de grote stad. Oja, morgen gaan we nog wel langs een wolven opvang. Kunnen we deze bijzondere beesten ook nog in het echt gaan bekijken. Ben benieuwd!

1. Oma, opa:
    12 juni 2016
    Wat een beestenboel, dat is wat anders dan een beertje in je bed .
    kus, opa, oma