Adventure Day

5 juni 2016 - Whistler, Canada

Goedemorgen. Even geen nieuw reisverslag vanmorgen. Ik was gisteravond namelijk helemaal gesloopt!! Kon de puf niet meer vinden om te schrijven. Ben net wakker, dus nu snel een berichtje erop.. Voordat we weer verder reizen. Gisteren was het wederom een mooie zonnige dag. Dit was de eerste dag dat we lekker korte broeken aankonden. Heerlijk dus. Whistler is een olympisch dorp. In 2010 hebben hier de winterspelen plaatsgevonden. Het is een druk bezochte plaats, dus was het overal lekker druk. Sport staat hier ook zeker hoog in het vaandel. Je kan hier echt van alles doen. In de winter is het een fantastisch wintersport gebied. Giel en ik zeiden al; kunnen we hier niet heen volgend jaar? Hahaha ik denk dat we nu alvast mogen beginnen met sparen. Zal wel aardig wat kosten. De gondels waren open. Je kon helemaal naar boven, om daar te genieten van het prachtige uitzicht. De gondels worden nu voornamelijk gebruikt door mountainbikers. Met fiets en al gingen ze in de stoeltjes liften omhoog, om er vervolgens crossend vanaf te gaan. Jezus sommige gingen toch een partij hard. Een enkele vrouw kon je er tussen spotten, nou mij niet gezien. Ik denk dat je me dan onderaan de berg in elkaar kan puzzelen. We gingen dan wel niet mountainbiken, maar we hadden wel een ander fantastische trip geboekt. Wij gingen ZIPPLINEN! Woehoeeeee.. Ik had er erg veel zin in, Giel was iets minder enthousiast. Hij is niet zo'n thrillfreak als wat ik ben. Voordat we gingen zippen hadden we nog een paar uur te gaan. We besloten om nog even lekker een paar uur bij het zwembad te liggen. Beentjes gestrekt, drankje erbij, even afkoelen, boekje lezen en vooral genieten. Het was heerlijk! Beter vakantiegevoel konden we niet hebben. Ja het was inmiddels tijd voor de ziptour. We werden met een shuttlebus naar de berg gereden. Aldaar werden we in een harnas gehezen. Je moest goed opletten, want je moet het uiteindelijk zelf doen. We waren nog niet hoog op de berg, dus vervoerde we ons verder in buggy's. Helm op en vooral gas erop dacht een van de jongens van het bedrijf. Hy had er zin in, al slippend en met hoge snelheden crossde we over de onverharde wegen. Dit was al een beleving op zich. Totdat we boven waren.. Wooow dit was pas hoog! We waren en klaar voor. De adrenaline gierde door me lijf. We stonden op het plateau. Je moest je vooral niet druk maken over de hoogte, maar gaan met de banaan hahaha. Een ander stel ging voor, hierna was het onze beurt. Ik hield de Gopro maar vast, want Giel had duidelijk wat meer angst dan wat ik had. We werden aan de kabel gehezen. Daar hingen we dan. Hangend in een harnas, er was geen weg meer terug. 3,2,1 Go!! Wat je dan beleefd is byna niet te beschrijven. Ik kan alleen maar zeggen. Zooo ongelofelijk vet! Je bent zo vrij als een vogel! Dwars door de natuur, het uitzicht was giga. Af en toe keek ik even om om te zien hoe Giel erbij hing, al liet hij zijn handen geen moment los hij hing er toch maar even. Hij heeft deze reis al zoveel overwonnen. Een vliegreis van 10uur, 2x een boottocht en nu ook nog dit. Geweldig toch! Eenmaal beneden maak je een flinke klap tegen het remsysteem aan.  Ondanks dat het een harde klap was, was het net zo gaaf als de ziptrek zelf. Yes we've made it!! Op naar de volgende drie zipps. Al lopend ging je met je hangsysteem om je nek verder. Het was een groot avontuur. Alles staat op de gopro. Dus die houden jullie allenaal tegemoet! 3 uur later waren we weer terug in het dorp. Snel een happie eten en nog even langs de olympische ringen. Wij waren zeker winnaars, want niemand kon deze geweldige prestatie meer van ons afpakken. Bij mij sloeg acuut de vermoeidheid toe. Na het eten had ik al veel moeite om uberhaupt me ogen open te houden. Van alle ellende viel ik uiteindelijk ook nog eens languit, voor de ingang van het hotel. Ik zakte door me benen, doordat ik me misstapte en streukelde over een kleine verhoging in het pad. Snel naar boven en te bed... En weg was ik! We gaan nu verder richting clearwater! Tot vanavond ;)

1. Hanneke:
    5 juni 2016
    Lekker bezig hoor! Mooie ervaring! Goed gedaan Giel, je mag nu weer lekker verder rijden in die giga auto van je ;)
    Quit, super leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken: je schrijft leuk! En Canada komt hoger op m'n lijst te staan (uiteraard door de beren en walvissen, maar Zippline klinkt ook héél goed). Geniet nog lekker... En ben benieuwd naar morgen! X
  2. Michiel Snippe:
    6 juni 2016
    Mooi geschreven mop.
    Deze ervaring(en) en belevingen kunnen ze nooit meer van ons afpakken!!!

Love you